Onze docenten

Kerndocenten

Karel Winkelaar

“Na 50 jaar in het communicatievak en 35 jaar lesgeven voor SRM, zit ik nu in de levensfase dat ik mijn kennis en ervaring doorgeef aan jonge, ambitieuze communicatieprofessionals. Het is dan ook mijn missie om hen op weg te helpen naar een meer strategische positie in de organisatie. Mijn visie en ervaring legde ik vast in het boek De Communicatieadviseur, dat in diverse opleidingen wordt gebruikt. Met dit boek en mijn lessen wil ik studenten inspireren om het vak strategische communicatie op hun eigen manier met plezier en succes in te zetten.”

 

Karel Zwaan

“Als eigenaar van Merkster, sta ik met beide voeten in de marketing- en communicatiepraktijk. Naast vakkennis, breng ik 16 jaar praktijkervaring als marketing- en communicatiedirecteur mee. En die praktijk, dat is waar het mijn lessen om draait. Ik ben dan ook heel blij met de feedback die ik regelmatig van deelnemers krijg. De praktische toepasbaarheid van mijn lessen vinden zij een pluspunt, naast mijn enthousiasme en het vertrouwen dat ik geef. Lesgeven vind ik heerlijk. Samen resultaat bereiken. Zorgen dat studenten slagen. Voor hun diploma én in hun carrière.”

David den Besten

“Binnen het mooie vakgebied van de digital marketing worden veel vaktermen en afkortingen gebruikt. Graag leg ik dit soort begrippen in begrijpelijke taal uit. Hierbij probeer ik altijd de link te leggen naar de basisprincipes van marketing, zodat het makkelijker wordt om vanuit een geïntegreerde blik te kijken naar een specifieke digitalmarketingexpertise. Als je bij mij een les volgt, zul je altijd veel interactie ervaren, onder meer door relevante groepsopdrachten. Met mijn ruim 10 jaar praktijkervaring, kan ik inmiddels cases van diverse soorten organisaties laten zien.”

Karien Heijstek

“Als eigenaar van TING Communicatie, weet ik als geen ander wat communicatieadviseurs drijft. Ik krijg er energie van om deze professionals verder te helpen in hun ontwikkeling. Of dat nu is door ze meer kennis van het vak bij te brengen, of door ze te ondersteunen in hun persoonlijke groei. Natuurlijk put ik daarbij uit mijn eigen jarenlange ervaring in het marketing- en communicatievak. Maar deelnemers leren niet alleen van mij: zelf brengen ze ook veel mee. Leren van elkaar en leren door te doen. Dat staat centraal in de opleidingen en trainingen die ik ontwikkel en geef.”

Martin van der Sluis

“Mijn allergrootste bron van inspiratie is de ontwikkeling van mensen. Mijn passie is dan ook het maken en (laten) uitvoeren van doelgerichte programma’s, het geven van trainingen en het begeleiden van talent. Trainingen verzorg ik op het gebied van marketing, communicatie, bedrijfskunde, financieel management en bedrijfseconomie. Op managementniveau heb ik onder andere gewerkt bij SRM en Inter College Business School. Voor verschillende opdrachtgevers (o.a. NIMA, NCOI, Noordhoff) ontwikkel ik ook examencases, toetsvragen en lesstof.

Docenten uit het marketing- en communicatievak

Sirous Kavehercy

“Als oprichter van Tripylon Media ondersteun ik organisaties op het gebied van digitale transformatie, globalisering en (interculturele) communicatie. Ik heb ruim 30 jaar internationale ervaring als wetenschapper, consultant, marketeer en sinds 2011 als ondernemer en docent. Marketing en communicatie zijn multidisciplinaire vakgebieden geworden, bestaande uit tientallen, vaak door technische ontwikkelingen gedreven specialisaties. In mijn lessen probeer ik de nieuwsgierigheid te prikkelen. Ik leer marketeers kritisch te zijn en vragen te stellen. Want uiteindelijk is de juiste mindset belangrijker dan het vergaren van kennis.” Lees meer

Ernst de Roos

Ernst de Roos is expert digitale transformatie en optimalisatie en SRM-docent digital marketing. Hij vertelt waarom dit vakgebied zo belangrijk is en waarom blijven bijleren zo belangrijk is voor professionals. “Je moet jezelf blijven onderscheiden”. Lees meer

Jacqueline Roos

Jacqueline Roos is teammanager communicatieadvies bij de Belastingdienst en geeft de Masterclass Interne Communicatie. Wat trekt haar zo aan in de communicatie en wat wil ze haar studenten meegeven? “In mijn lessen is veel ruimte voor het uitwisselen van ideeën en discussie. Daar word je echt een betere adviseur van.” Lees meer

William van Vessem

William van Vessem is marketingstrateeg en werkt daarnaast sinds 1998 als marketingdocent NIMA A, NIMA B en NIMA C bij SRM. Hij vertelt waarom hij zo graag lesgeeft en wat voor mensen er in zijn lessen zitten. William: “Het is prachtig om mee te maken hoe deelnemers zich ontwikkelen.” Lees meer