Executive Master Leadership for Marketeers

5 maanden - Persoonlijke kracht en leiderschap voor de professionele marketeer

Duur:

5 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Nieuwe technologieën en media leiden tot nieuwe verdienmodellen, concurrenten en klantgedrag. Hierdoor neemt de behoefte aan effectief leiderschap vanuit marketing ook toe. Met deze Executive Master Leadership for Marketeers zet je de volgende stap in je carrière. Je doet concrete kennis op over on- en offline media op managementniveau en ontwikkelt daarbij praktische toepassingsmogelijkheden die je direct kunt inzetten. SRM is niet voor niets de beste opleider voor marketingprofessionals. Je gaat aan de slag met de marketingstrategie van je organisatie en ontwikkelt effectieve vaardigheden om de marketingstrategie goed door te voeren in de organisatie. Daarvoor ga je aan de slag met je persoonlijke leiderschapsvaardigheden. Je wordt uitstekend begeleid door ervaren professionals uit het marketingvak en senior gedragstrainers. Daarmee ontwikkel je niet alleen praktisch toepasbaar marketinginzicht op Masterniveau, maar ook vaardigheden om als marketeer het verschil te maken.

Wat ga je leren

  • Je past nieuwe inzichten als concepten en modellen toe op je organisatie
  • Je kunt de laatste ontwikkelingen op het gebied van offline en online marketing vertalen naar een heldere marketingvisie en -strategie
  • Je ontwikkelt je leiderschapsvaardigheden en interpersoonlijke vaardigheden naar senior level
  • Je weet mensen mee te krijgen in je verhaal en kunt daadkrachtig je visie neerzetten
  • Je kunt politiek succesvol opereren en weet anderen effectief te beïnvloeden en overtuigen
  • Je kunt met je enthousiasme en sterke overtuigingskracht diverse afdelingen motiveren en inspireren, bijvoorbeeld door het presenteren van nieuwe concepten

Voor wie

Je bent nauw betrokken bij het bepalen van het marketingbeleid van een merk of businessunit. Bijvoorbeeld als marketingmanager, brandmanager, marketingcommunicatiemanager, productmanager of salesmanager. Misschien ben je werkzaam als marketingconsultant of als projectleider bij een marktonderzoeksbureau. Daarbij wil je je leiderschapsvaardigheden verder ontwikkelen, zodat je anderen nog effectiever betrekt en motiveert.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior communicatieprofessionals die zich op strategisch niveau willen ontwikkelen.

Programma

Tijdens deze Executive Master ontwikkel je je tot marketeer op senior niveau. Je verdiept je in de meest recente marketingontwikkelingen en brengt in kaart welke kansen je organisatie hieruit kan benutten. Met je kennis en inzichten ontwikkel je een heldere marketingstrategie waarin je rekening houdt met het gedrag van concurrenten en het veranderende gedrag van consumenten. Met de vaardigheden die je tijdens dit programma opdoet, kun je je directie overtuigend adviseren en enthousiasmeren. Zo zorg je voor de optimale aansturing op marketingdoelen.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vervolg

Wil je na de Executive Master Leadership for Marketeers nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Leadership for Marketeers'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Programma

In dit praktijkgerichte programma leer je alles wat je nodig hebt om effectief leiding te geven als marketeer. Je verdiept je in strategieën en ontwikkelingen binnen het marketinggebied en werkt aan je persoonlijke leiderschapsstijl. Met de combinatie van kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je je marketingplannen onderbouwen en anderen ervan overtuigen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Leiderschapsprofiel Executive Master Leadership for Marketeers

(1 bijeenkomst)

  • Persoonlijke intake
  • Vastleggen leerdoelen
  • Persoonlijke ontwikkelvraag
  • Birkman-persoonlijkheidsinstrument
  • Persoonlijke rapportage
  • Persoonlijk consult

Persoonlijk Leiderschap

(2 dagen)

  • Zelfanalyse
  • Inzicht en bewustwording
  • Jouw persoonlijkheid
  • Persoonlijke drijfveren en ethiek
  • Persoonlijke kernkwaliteiten
  • Verbeterpunten en belemmeringen
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Persoonlijke en zakelijke doelen concretiseren
  • Prioriteiten stellen
  • Assertief optreden
  • Effectief delegeren en loslaten
  • Conflicthantering
  • Effectiviteit in relatie tot werk en privé
  • Persoonlijke ontwikkeling en reflectie
  • Eigen visie op leiderschap
  • Identificatie persoonlijke ontwikkelpunten

Effectief Beïnvloeden en Overtuigen

(2 dagen)

  • De psychologie van beïnvloeding
  • Gedrag en invloed
  • Beïnvloeden van veranderingen
  • Sturen en overtuigen in veranderingen
  • Invloed door inspiratie
  • Overtuigend argumenteren
  • Invloed en persoonlijkheid
  • Politiek en succesvol opereren
  • Invloed, overtuiging en leiderschap
  • Vergroten van impact en invloed

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Draagvlak voor de marketingstrategie
  • Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
  • Het effectieve marketingplan in de praktijk

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma Executive Master Leadership for Marketeers duurt 5 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 7 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.450,-
Studiemateriaal
€ 179,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 200,-
Locatiekosten
€ 236,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.290,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Leadership for Marketeers

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

5 maanden

Variant:

Dag

Executive Master Leadership for Marketeers

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.