Dit evenement heeft inmiddels plaatsgevonden
Het is het jaar 2025. De eenzame, gescheiden schrijver Theodore installeert een intelligent, zelfbewust en zelflerend ‘operating system’ op zijn computer. Het stelt zich voor als Samantha en heeft een vrouwenstem. Al communicerende met Theodore ontwikkelt de zelflerende Samantha een persoonlijkheid en het vermogen om te ‘voelen’. De twee worden verliefd en er ontstaat een liefdesrelatie tussen Theodore en zijn besturingssysteem.
In de film “Her” (2013) zagen we voor het eerst de toepassing van ‘sound’ of ‘voice’ als exclusief communicatie-device. Gek genoeg voelde dat toen al heel erg vertrouwd. Inmiddels zijn we vijf jaar verder en is er veel veranderd. Sound is niet langer meer een utopisch device en doet steeds vaker zijn intrede in ons dagelijks leven. Smartspeakers, voice bots en smart assistants zorgen voor een nieuwe ontwikkeling in ons vakgebied. Sterker nog; het begint een integraal onderdeel te worden van de identiteit van een merk of organisatie. We kunnen niet meer volstaan met een logo en een merkpersoonlijkheid. ‘Sonic branding’ in iedere mogelijke vorm is een onmisbaar onderdeel geworden van een toekomstige (marketing)communicatiestrategie.
Op donderdag 31 mei a.s. verkennen we samen het ‘Internet of Ears’. Aan de hand van tal van voorbeelden kijken we naar alle ontwikkelingen op het gebied van voice en de impact daarvan op ons vak, nu en in de toekomst. Na afloop van de Goeroebijeenkomst ben je helemaal bij op het gebied van sound en de mogelijkheden die voice en sound bieden voor jouw merk- en (marketing)communicatiestrategie.
Gert Koot is ruim 20 jaar werkzaam geweest in accountfuncties bij verschillende reclameadviesbureaus. Verder is hij als Marketing Directeur betrokken geweest bij de internet joint venture van Endemol en SBS Broadcasting. Vanaf oktober 2004 heeft Gert zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Vanuit dit bureau adviseert hij organisaties (profit en non-profit) over alle (nieuwe) mogelijkheden van de nieuwe en digitale media.