Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals

3 maanden - Geef succesvol sturing aan de effectieve implementatie van het marketingcommunicatiebeleid

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Tijdens dit unieke programma til je jouw kennis en vaardigheden van tactisch naar strategisch niveau. Je leert creatieve oplossingen aandragen voor complexe marketingcommunicatievraagstukken én gaat aan de slag met jouw leiderschapsvaardigheden. Zo kun jij de strategie van jouw organisatie vertalen naar een sterk marketingcommunicatiebeleid en weet jij vanuit jouw rol als leider effectief sturing te geven tijdens de implementatie hiervan. Dankzij de resultaatgerichte aanpak van SRM, pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je zet dan ook meteen de volgende stap in jouw carrière als communicatieprofessional.

Direct resultaat

  • Je hebt state-of-the-art-inzicht in marketingcommunicatiestrategie
  • Je kunt een effectieve positioneringsstrategie vormgeven
  • Je kunt vanuit moderne inzichten op het gebied van branding en positionering overtuigend adviseren
  • Je beheerst verschillende leiderschapsstijlen en kunt deze aanpassen aan uiteenlopende situaties

Executive Master

Dit Executive Masterprogramma is speciaal ontwikkeld voor hogeropgeleiden. De trainingen in het programma zijn gericht op interpersoonlijke vaardigheden en omvatten daarnaast diepgaande vakinhoud. Daarbij worden de trainingen verzorgd door toptrainers met ruime ervaring vanuit de communicatiepraktijk en leiderschapsontwikkeling. SRM is al jaren toonaangevend binnen de branche. Met dit Executive Masterprogramma geef jij jouw carrière dan ook een flinke boost.

Voor wie

Deze Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals is uitermate geschikt voor ambitieuze marketingcommunicatieprofessionals die meer op strategisch niveau willen functioneren. Met dit programma van SRM verbreed je jouw loopbaanperspectieven aanzienlijk.

Programma

In deze Executive Master volg je 4 korte en intensieve trainingen op Masterniveau. Alle belangrijke thema's voor de marketingcommunicatieprofessional komen aan bod. Je gaat aan de slag met de marketingcommunicatiestrategie van jouw organisatie en verdiept je in uiteenlopende strategische vraagstukken. Zo leer je een vertaling maken van marketingmodellen naar de praktijk en ga je aan de slag met uiteenlopende beleidsbeslissingen. Er wordt ruimschoots ingegaan op brandmanagement en positioneringsstrategieën. Met de kennis en vaardigheden die je hierbij opdoet, leer je merkportfolio's managen. Daarbij ga je tijdens dit programma aan de slag met jouw persoonlijke ontwikkelvraag. Je leert onder andere hoe je vanuit jouw kernkwaliteiten anderen effectief kunt beïnvloeden en overtuigen. Zo weet je anderen te betrekken en motiveren. Na afloop van dit programma kun je jouw hoger management overtuigend adviseren op strategisch niveau en zorg jij met jouw leiderschapsvaardigheden voor een succesvolle implementatie van de marketingcommunicatiestrategie.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijk Leiderschap

(2 dagen)

  • Zelfanalyse
  • Inzicht en bewustwording
  • Jouw persoonlijkheid
  • Persoonlijke drijfveren en ethiek
  • Persoonlijke kernkwaliteiten
  • Verbeterpunten en belemmeringen
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Persoonlijke en zakelijke doelen concretiseren
  • Prioriteiten stellen
  • Assertief optreden
  • Effectief delegeren en loslaten
  • Conflicthantering
  • Effectiviteit in relatie tot werk en privé
  • Persoonlijke ontwikkeling en reflectie
  • Eigen visie op leiderschap
  • Identificatie persoonlijke ontwikkelpunten

Effectief Beïnvloeden en Overtuigen

(2 dagen)

  • De psychologie van beïnvloeding
  • Gedrag en invloed
  • Beïnvloeden van veranderingen
  • Sturen en overtuigen in veranderingen
  • Invloed door inspiratie
  • Overtuigend argumenteren
  • Invloed en persoonlijkheid
  • Politiek en succesvol opereren
  • Invloed, overtuiging en leiderschap
  • Vergroten van impact en invloed

Marketingstrategie

(2 dagen)

  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Opzetten van businesscases
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Uitwerken van marketingplanning
  • Implementatie van de marketingstrategie

Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma, ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals duurt 3 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 8 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Planning

  • 26 maart 2020
  • 5 en 19 maart 2020
  • 10 en 24 februari 2020
  • 20 en 27 januari 2020
  • 6 en 13 januari 2020
  • 29 juli 2020
  • 8 en 22 juli 2020
  • 3 en 17 juni 2020
  • 29 mei en 5 juni 2020
  • 24 april en 1 mei 2020
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 75,-
Lesgeld
€ 3.165,-
Studiemateriaal
€ 300,-
Eindopdracht
€ 250,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 212,50
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.002,50
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals

Niveau:

Vakopleidingen

Duur:

3 maanden

Variant:

Dag

Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 18.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 17:00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.