Er zijn ontzettend veel marketing- en communicatieprofessionals. Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt in het vakgebied? Maak gebruik van een NIMA-persoonstitel. Hiermee laat je zien dat je een professional van kwaliteit bent. Ontdek wat dit inhoudt en welke persoonstitels er zijn.
Een NIMA-persoonstitel is een titel waarmee je je onderscheidt op de arbeidsmarkt. Als jij deze titel voert, laat je zien dat je een hoogopgeleide marketing- of communicatieprofessional bent. Als je staat geregistreerd onder deze titel in het NIMA Diplomaregister, mag je de bij jouw vakgebied horende afkorting achter je naam zetten en het officiële logo gebruiken op je visitekaartje, LinkedIn-profiel, briefpapier of website. De titel is een garantie voor een actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van marketing of communicatie.
NIMA is door de European Marketing Confederation (EMC) geaccrediteerd. Deze exclusieve titels zijn internationaal erkend. Dat betekent veel waardering in het werkveld. Het dragen van een titel zorgt ervoor dat (potentiële) werk- of opdrachtgevers in één oogopslag zien wat je waard bent.
Er zijn 5 verschillende persoonstitels waarop je aanspraak kunt maken:
Je kunt aanspraak maken op een NIMA-persoonstitel als je genoeg opleiding en werkervaring hebt. Per persoonstitel verschilt dit:
Senior Marketing Professional: voor deze persoonstitel heb je een opleiding nodig op minimaal NIMA (marketing) B-niveau of vergelijkbaar op HBO-niveau, aangevuld met minimaal 5 jaar werkervaring in de marketing.
Senior Digital Professional: voor deze persoonstitel is het belangrijk dat je marketing-, communicatie- of salesprofessional op hoog niveau bent met gespecialiseerde digitale vaardigheden. Je hebt verantwoordelijkheid op managementniveau, je beschikt over een diploma op minimaal NIMA-B of HBO-niveau in (digitale) marketing, communicatie of sales, je werkt binnen het digitale domein van marketing, communicatie of sales en je beschikt over aantoonbaar inzicht in digitale marketing, communicatie of sales via een opleiding en werkervaring.
Senior Communication Professional: voor deze persoonstitel heb je een opleiding op minimaal NIMA (communicatie) B-niveau of vergelijkbaar op HBO-niveau nodig, aangevuld met minimaal 5 jaar werkervaring in de communicatie.
Register Marketeer: voor deze titel kom je in aanmerking als je NIMA C heb gedaan, of een universitaire opleiding hebt gevolgd op het gebied van marketing, en als je daarnaast al 15 jaar werkervaring hebt op hoog strategisch marketingniveau. Bovendien lever je zelf een bijlage aan de ontwikkeling van het vakgebied, bijvoorbeeld door het schrijven van boeken of artikelen, docentschappen of deelname aan taskforces die nieuwe ontwikkelingen in het vak volgen. Een assessment is onderdeel van de toelatingsprocedure.
NIMA Qualified Lecturer: je komt in aanmerking voor deze persoonstitel als minimaal een NIMA B- of vergelijkbaar HBO-diploma hebt en je ten minste 3 jaar (minimaal 40 uur per jaar) werkt als docent.
Bekijk verdere details op de NIMA-site. Twijfel je of je in aanmerking komt? Stuur je cv vrijblijvend naar de projectmanager Persoonscertificering van NIMA.
Heb je nog vragen over de persoonstitels of PE-punten? Of wil je meer weten over hoe je je NIMA-persoonstitel behaalt bij SRM? Neem dan gerust contact met ons op. Bel ons op 020 - 5 126 501 of stel je vraag online. Onze ervaren opleidingsadviseurs vertellen je graag meer.