Er valt veel over SEO te lezen. En het is natuurlijk belangrijk een beetje bij te blijven, maar dat heb je gelukkig met deze nieuwsbrief al gecovered. Maar echt leren doe je in praktijk, met vallen en opstaan. Al is het uiteraard wel interessant om dáár dan weer over te lezen.
>> 15 SEO Experiences I'd Like to Share With You
Vorige week deelde ik al een artikel dat wat meer inzicht bood in de flinke update van 1 augustus. In dit stuk van Moz worden die inzichten deels onderstreept, verder uitgebreid en is er wat nuance over de focus op het E-A-T-prinicpe van Google.
>> Google's August 1st Core Update: Week 1 - Moz
Altijd weer even op gang komen, zo na je vakantie. Duurt het opstarten dit keer wat langer? Pak dan dit artikel erbij met 66 ideeën en bronnen van input waar je zelf waarschijnlijk nog niet aan had gedacht.
>> 66 Sources of Content Inspiration, Straight from the Experts
Google liet een tijdje geleden weten een nieuwe mark-up in bèta te hebben. Hiermee kun je aangeven welk deel van de tekst op een pagina geschikt is om voor te laten lezen door een voice assistant. Barry Schwartz van Search Engine Roundtable testte de nieuwe mark-up alvast uit. En ja hoor, die werkt.
>> Listen To Google Speakable Markup In Action Over Here
Als ze zo doorschrijven wordt het een vaste prik in deze nieuwsbrief. Bij Moz hebben ze in ieder geval weer een hoofdstuk herschreven van hun Beginner’s Guide to SEO. Daar staat geen nieuws in voor wie al langer met SEO bezig is. Wel staan alle basics weer mooi op een rijtje met actuele voorbeelden. Prima naslagwerk voor wanneer je iets uit wilt leggen aan je klanten.
>> Rewriting the Beginner's Guide to SEO, Chapter 4: On-Page Optimization
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.