Google wordt er woest van, maar deze truc om surfgedrag bij je concurrenten te bespieden is werkelijk waar briljant. Ook een goede manier om aan te tonen dat Google belangrijke zaken niet op orde heeft. Jammer dat ze zo onsportief reageren.
>> How I recorded user behaviour on my competitor’s websites
Meer dan de helft! Tenminste, in dit onderzoek van SEMRush dan. Daarbij werden meer 10 miljoen keywords en 1.3 mobiele featured snippets geanalyseerd. Naast interessante data ook praktische tips om met je eigen website meer featured snippets binnen te hengelen.
>> How to Earn Google Featured Snippets for Mobile: Large-scale Study - Moz
Blinde paniek, dat is wat veel mensen ervaren wanneer ze in Analytics ineens hun bezoekersaantallen zien kelderen. De volgende keer dat dat gebeurt:
1. rustig ademhalen
2. naar onderstaande website gaan
3. het probleem achterhalen en oplossen
Ok, zo simpel zal het lang niet altijd zijn. Maar een paar aannemelijke oorzaken, hoe je die herkent en vervolgens oplost vind je hier wel.
>> SEO Traffic Loss Checklist: Identify the cause of your Web traffic drop
Menig klant is nogal huiverig wanneer ik voorstel de structuur van een website op de schop te gooien. Vaak voelt dat toch een beetje alsof iemand anders je huis opnieuw komt inrichten. Begrijpelijk, maar soms is het echt hard nodig. Waarom en waar je dan op moet letten lees je in dit artikel.
>> 15 Site Architecture Tips for Performance SEO: Master Guide
Toen ik het Max Amordeluso van Amazon op de man af vroeg tijdens de laatste Open Voice draaide hij er nog omheen. Mijn vraag was hoe Alexa uit verschillende opties de beste passende skill kiest. Vooruit, dat is natuurlijk net zoiets als aan Google vragen hoe ze zoekresultaten kiezen. Maar goed, je kunt het maar proberen. En ondertussen blijkt dat er gewoon al een feature voor bestaat.
>> Implement Voice SEO on Amazon Alexa with Nameless Invocation
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.