Dat klinkt wel een beetje suf hè? Maar ja, het kan wel! Dit mega-artikel van Cyrus Sheppard geeft je meer dan genoeg tips. Van kleine verbeteringen tot strategieën voor de lange termijn en nog meer verdiepingsmateriaal.
>> How to Build Category Pages that Rank + Convert 10x Higher
Wordpress lijkt voor veel SEO’s een favoriet CMS. Het werkt lekker makkelijk en Google houdt er ook nog eens van. Maar wat zeggen de cijfers nou eigenlijk?
>> Which CMS platforms perform best on Google? – What I discovered by crawling one million websites
Alleen al om de titel verdient dit stuk een plek in deze nieuwsbrief: “Google AMP Can Go To Hell” En ook omdat er nog behoorlijk wat zinnigs in geschreven wordt.
>> Google AMP Can Go To Hell | Polemic Digital
Schrijf jij wel eens reviews van producten die je gekocht hebt? Of van plaatsen waar je geweest bent? Daar help je niet alleen mede-consumenten mee, maar misschien ook Google wel.
>> How Google May Use Reviews to Learn About Entity Attributes
De zoekintenties van je doelgroep achterhalen, dat is toch gewoon een kwestie van logisch nadenken? Think again… soms weet Google dat beter dan je zelf kunt bedenken. Daarom is het goed om in je keywordanalyse ook zorgvuldig te bestuderen wat voor zoekresultatenpagina’s er bij die keywords te zien zijn. Die geven je vaak nog verrassende inzichten.
>> How to Scrape Google SERPs to Optimize for Search Intent
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.