Als je interesse hebt in SEO, dan ben je vast al bekend met de Search Quality Evaluator Guidelines van Google. Dit zijn de richtlijnen voor de kwaliteitsbeoordelaars bij Google. CNBC mocht bij een vergadering van deze beoordelaars aanwezig zijn. En daar blijkt dat ze behoorlijk wat invloed hebben op hoe de zoekmachine werkt.
>> Google tests changes to its search algorithm; how search works
Dan was je werk als SEO een stuk makkelijker. Maar er zijn wel degelijk manieren om een beetje vooruit te kijken. Die guidelines uit de vorige post geven je al een mooi idee. Of je voert een uitgebreid experiment zoals in dit artikel uit, waarin je uitvogelt hoe Google een bepaalde gebruikersintentie gaat interpreteren.
>> Optimising For Latent Intent - The Radical New Onsite SEO Strategy
Google is jarig (20 jaar) en lijkt dat feestje te willen vieren in de eigen app (en het Google-startscherm op je Android). Tenminste, als je kijkt welke kermis ze daar momenteel aan het optuigen zijn. Een uitgebreide news-feed, AMP-stories (inderdaad, zoals Instagram), lokale SOS-alerts, vacatures, een Pinterest-achtige nieuwe manier van zoeken en nog veel meer. Fox interpreteert het als een verschuiving van answers naar journeys.
>> Google search is adding a news feed to its homepage on mobile - The Verge
De favoriete weapon of choice in het arsenaal van menig SEO: Screaming Frog SEO Spider. Met de tool crawl je je website tot op het kleinste detail en breng je talloze SEO-issues aan het licht.
Onder luid gekwaak werd vorige een flinke update gepresenteerd, met o.a.:
Updaten dus!
>> Screaming Frog SEO Spider Update – Version 10.0
Gisteren tijdens Open Voice #3 werd het aantal nog eens genoemd: er zijn ondertussen meer dan 50.000 skills beschikbaar op Alexa, de smart speaker van Amazon. Als het aan Amazon ligt gaat dat aantal terug naar 0…
>> Amazon Is Killing The Skill (As We Know It)
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.