Als er Oscars bestonden voor presentaties kreeg Greg Gifford er een van mij. Een goed verhaal, razendsnel en glashelder gebracht met ook nog eens een briljante presentatie: in elke slide vind je een still uit een film van Samuel L. Jackson.
>> [SEO Test] SMJ's Bad Ass Tips for Using Local SEO to Dominate in Mobile and Voice Search
Nog zo'n baas als het om presenteren gaat: Michael King. Een nogal technisch verhaal in hoog tempo, dat misschien wat teveel was direct om 10:00 uur ’s ochtends. Gelukkig hebben we de slides nog: over hoe je automatische tests inricht om collateral SEO damage van je devs te signaleren en te voorkomen.
Dan een verhaal waar ik in eerste instantie niet zo van onder de indruk was. Achteraf bekeken lag dat eigenlijk vooral aan de wat matte presentatie van JP Sherman. Toen ik later nog eens nadacht over de punten die werden gemaakt was ik alsnog onder de indruk. Bekijk daarom deze presentatie en daarna je eigen interne zoekmachine. Wedden dat je er een paar flinke verbeterpunten uithaalt?
>> Delivering Better Onsite Search Results - Brighton SEO Sep 2018
Ik schoof enigszins sceptisch aan bij de sessie met Francois Goube. Hij is immers de CEO van Oncrawl en kwam een verhaal vertellen dat data uit zijn eigen tool gebruikte. Dat hoeft natuurlijk niet per se verkeerd te zijn en bleek gelukkig ook het geval. Onderbouwd met indrukwekkende data gaf hij interessante inzichten over het crawlgedrag van Google.
>> Technical SEO: What I learned from crawling 10 billions of Pages and …
Sinds Rand Fishkin weg is bij Moz valt het me op dat hij behoorlijk uitgesprokener is geworden. En dan vooral tégen Google. Weinig nieuws in dit verhaal, maar zo bij elkaar een verhelderend beeld van waar het qua SEO naartoe kan gaan. En laten we wel wezen: de man kan goed vertellen. En hoe hij in deze video ook nog eens inspeelt op de haperende techniek en zonder slides verder moet, briljant.
>> The Future of SEO is on the SERP | BrightonSEO 2018 - YouTube
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.