Google Authorship is een van de meest aangehaalde voorbeelden van de grilligheid van Google. Eerst volop promoten, om het vervolgens zonder waarschuwing de nek om te draaien. Toch lijkt Google het belang van een betrouwbare auteur weer in te gaan zien. De geruchten doen met de E-A-T-updates van dit jaar in ieder geval weer volop de ronde.
>> Author Authority: Does It Matter for Your Content and SEO | Stone Temple
Da’s toch aardig van SEMrush: een gratis cursus technische SEO door Bastian Grimm. Ik zag zo snel geen heel vervelende marketingaddertjes, dus profiteer ervan als je wel een stevige introductie in de technische aspecten van SEO kunt gebruiken.
>> SEMrush Academy
Google wil veel. En snel. Wie kijkt er nog van op eigenlijk? Vliegtickets, hotels, weerberichten… je vindt het allemaal op de SERP en de pagina’s die Google speciaal inricht voor bepaalde diensten. En je zult verbaasd zijn over welke SEO rookie mistakes ze daar maken…
>> I Understand Google Better than Google
Tsja, als we dan toch bezig zijn. In dit artikel een flink aantal punten waarop het advies van Google flink afwijkt van de praktijk waar we elke dag in werken.
>> How Much Do Google Officials' Tweets & Posts Affect Your SEO Strategy?
>> The $80BN SEO Industry: 29 Case Studies & Insights - Gaps
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.