Hoeveel keywords rollen er bij jou gemiddeld uit je analyse? Tientallen, honderden of duizenden? Dat ligt natuurlijk maar net aan de website waar je onderzoek voor doet. Voor sommige projecten heb je nog meer keywords nodig. Deze methode leert je m.b.v. Python hoe je tienduizenden keywords in bedwang houdt.
>> Programatic SEO (Pt 1): How to Do Keyword Research at Scale – SerpDB
Als het aan de schrijver van deze column ligt zijn keywords namelijk ten dode opgeschreven. En dat is niet eens zo heel gek gedacht.
>> The Future Of Search Has No Keywords | AdExchanger/a>
Gelukkig valt er nog genoeg te optimaliseren voordat het scenario hiervoor wordt. Zoals voor Google Nieuws bijvoorbeeld. In deze presentatie van Barry Adams vind je een paar goeie tips.
>> Optimising for Google News - SEO for News Publishers
Google sleutelde het afgelopen jaar nogal wat aan hun PageSpeed Insights-tool. Wat je nu precies meet en wat de resultaten over rankings zeggen lees je in dit artikel.
>> The New Realities of Mobile Page Speed Measurement - State of Digital
We konden al bellen vanaf de SERP, maar Google maakt het nu nog makkelijker om interacties met bedrijven te hebben. Een tafel of afspraak reserveren kon al vanaf sommige Knowledge Panels. De functie duikt nu echter ook op in de Local 3-Pack.
>> Reserve with Google Makes its Way into the 3- Pack SERP on Google | Understanding Google My Business & Local Search
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.