Tools om je meta tags te testen waren er natuurlijk al wel. Maar er was er geen een echt compleet en actueel. Deze nieuwe tool is dat wel. Bovendien check je er niet alleen mee hoe je pagina’s er in Google uitzien. Er zijn ook functies voor social media als Facebook, Twitter en LinkedIn.
>> Meta Tags — Preview, Edit and Generate
Je zou er om janken als het niet zo grappig was. Deze SEO-wedstrijd laat namelijk zien hoe gammel Google soms nog is. Lees in dit artikel hoe een website in het Latijn rankt op een Amerikaanse lokale zoekterm. Google reageerde met een penalty, het brein achter de actie met dit verhaal.
>> SEO Contest Exposes Weakness in Google's Algorithm - Search Engine Journal
Over featured snippets - in alle soorten en maten - heb ik het hier wel vaker. Op Hubspot een mooi artikel wat dieper ingaat op één specifieke snippet: de videoclip. Wist je bijvoorbeeld dat Google sommige featured clips laat starten op de meest relevante time stamp voor de zoekopdracht? Nog een reden om YouTube serieus te nemen als kanaal voor je SEO dus.
>> Videos are Showing up in Featured Snippets. We Analyzed 165 of Them.
Over videos gesproken: hier een interview met Joel Klettke, een van mijn favoriete online copywriters.
>> SEO Copywriting with Joel Klettke - YouTube
En omdat ik er toch nog even in moet komen na de vakantie, nog een video. Dave Lorrez laat hier zien hoe je met gezond verstand vaak verder komt dan met een heleboel tool.
>> Keyword research - brains first - YouTube
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.