SEO-specialist en copywriter Martijn Koetsier selecteert elke week de belangrijkste nieuwtjes, handige tips en inspirerende SEO-successen:
Google legt uit hoe autocomplete werkt
Google wil graag aan een half woord genoeg hebben. Daarom hoef je vaak maar het begin van je zoekterm in te vullen, waarna de zoekmachine een paar suggesties doet om deze af te maken. Handig voor de gebruiker, maar ook voor SEO’s. Je kunt er namelijk ideeën opdoen voor aanvullende long tail zoektermen. In een
nieuw blog legt Google uit hoe die functie eigenlijk werkt.
Te koop: voice search results
Ik heb het hier al vaker over featured snippets gehad en waarom die interessant zijn. Ten eerste vanwege de hoge positie op de SERP natuurlijk. Maar ook omdat het in bijna alle gevallen het resultaat is dat bij voice search wordt aangeboden. Interessante ontwikkeling: Google schijnt links en rechts te polsen of bedrijven interesse hebben om ‘how to’-videos te maken. CNBC geef in
dit artikel aan dat dit volgens hen gedaan wordt met de bedoeling daar in de toekomst een verdienmodel aan te koppelen. En dan worden die featured snippets toch ineens een stukje minder waardevol.
Een korreltje zout voor bij je ranking factors
De grootste valkuil voor een beginnende SEO is om ranking factors te zien als een checklist die gegarandeerd tot succes leidt. Hoe je daarmee de mist in kunt gaan zie je in deze heerlijke knullige maar rake
video.
Martijn Koetsier werkt als freelance
SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn verzorgt bij SRM o.a. de populaire cursus
SEO & Copywriting.