Nadat zelfs Google het officieel bevestigde twijfelde niemand er nog aan: we zouden voortaan meta descriptions van ongeveer 300 karakters op de SERP zien. Dat werkte weliswaar nog wat curieus, maar zou vast wel goed komen.
Of niet… want sinds vorige week zien we voornamelijk weer snippets van gemiddeld 160 karakters. Google probeert er links- en rechtsom een logisch verhaal van maken, maar tot nu toe blijft het onnavolgbaar geklooi wat mij betreft. Dr. Pete weet er gelukkig nog wel wat zinnigs van te breien.Als SEO werk je nooit alleen aan een project. Er loopt vaak ook een SEA-campagne, ondertussen wordt er aan CRO gesleuteld en natuurlijk wordt alles op de achtergrond nauwkeurig geanalyseerd.
Leuk en leerzaam, zo tussen al die specialisten. Maar soms weet je misschien niet precies wat ze allemaal doen. Of vliegen de raadselachtige afkortingen je tijdens een overleg om de oren.
Met deze enorme Wiki kun je onopgemerkt even spieken waar ze het ook alweer over hebben.Nou ja, dat wil zeggen: Google ziet 825 miljoen keer per dag een zoekopdracht die het nog nooit eerder zag. Dat is 15% van het totaal aantal dagelijkse zoekopdrachten.
Een getal dat al jaren rondgaat, verbazingwekkend blijft en afgelopen week door John Mueller nog eens werd bevestigd. Benieuwd hoeveel dat wordt als voice search écht grote stappen gaat maken... lees meer.