De manager van m'n oude band zei eens: “Of ik nou jullie muziek of loempia’s verkoop, dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit.” Menig muzikant zou op z'n pik getrapt zijn, maar ik vond het een prima instelling voor een manager.
Hetzelfde geldt voor SEO. Ik kijk menig online marketing-student dan ook altijd verontwaardigd aan als ze zeggen dat ze in een saaie industrie werken. Dat zou juist een uitdaging moeten zijn in plaats van een excuus. Maar goed, hier wat inspiratie voor als je het echt niet meer weet.
>> Building links in boring industries - Search Engine Land
Eduard Blacquière sprak kort geleden op de Dag van de Domeinnaam over de impact van voice search. Naast de directe link met domeinnamen komt er nog meer aan bod. Voor de meeste SEO’s niet per se veel nieuws, maar wel helder uiteengezet. Handig om bijvoorbeeld eens te delen met klanten die nog niet zoveel van voice snappen.
>> Impact van Google & Voice Search op domeinnamen - EdWords.nl
Iedereen heeft al wat te zeggen gehad over mobile-first indexing. Soms zinnig en verhelderend, maar vaak genoeg ook onjuist en misleidend. Google heeft een tijdje aangezien en besloot er deze week zelfs maar eens iets over te zeggen.
>> Measuring the quality of popular keyword research tools - Search Engine Land
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.