Vorige week deelde ik dit artikel over de aankomende Speed-update van Google. De conclusie daarvan was min of meer: alle kleine beetjes helpen. Het verhaal ligt toch wat genuanceerder, zo verhelderde John Mueller deze week.
>> Google Speed Update Clarification: Making A Fast Site Faster Won't Help Your Rankings
Het misbruiken van opdrachtgevers voor SEO-doeleinden gebeurt al zolang als het vak bestaat. Er bestaan zelfs “journalisten” die bij serieuze media publiceren en in werkelijkheid niets meer zijn dan fictieve persona’s van SEO-bureau’s. Je kunt daar een heleboel van vinden, maar ik vind het alleen vanwege de vindingrijkheid al interessant om te lezen. Dit artikel doet die dubieuze werkwijze eens uit de doeken.
Via Google Mijn Bedrijf beheer je eenvoudig de zichtbaarheid van je bedrijf in de zoekresultaten. Via het bijbehorende dashboard kun je bovendien interessante data zien. Hoe vaak je bedrijfsnaam verscheen in Google bijvoorbeeld en hoeveel mensen je vervolgens gebeld hebben. Daarnaast kun je binnenkort waarschijnlijk ook zien met welke zoekopdrachten klanten jouw bedrijf vinden.
>> Google My Business Insights adds queries used to find your business
Wanneer gebruik je een redirect? Wat is nou precies het verschil tussen een 301 en 302-redirect? En hebben ze invloed op je SEO? Deze en nog een paar andere vragen beantwoordt Yoast in dit handige artikel.
>> 6 questions about redirects for SEO • Yoast
In de wat? De keyword void: een zoekopdracht waar wél zoekvolume op zit, maar waar geen goede content voor is. Bij Google noemen ze die ook wel ‘evil unicorns’ omdat je er vrij makkelijk met misleidende content op kunt ranken. In Wired een uitgebreid verhaal over welke problemen dat oplevert.
>> The Complexity of Simply Searching For Medical Advice | WIRED
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.