Contentconsumptie is de mate waarin iemand jouw content ook daadwerkelijk tot zich neemt. Want alleen pageviews zeggen natuurlijk ook maar weinig. In dit artikel vind je een slimme formule om die contentconsumptie te meten. Inclusief de code om deze metric aan Google Tag Manager toe te voegen!
>> How do we know if content marketing works? Content Consumption!
Hoe maak je Google duidelijk waar een pagina over gaat? Vroeger herhaalde je het onderwerp gewoon tig keer en kwam de boodschap wel over. Later leerde Google ook synoniemen interpreteren. Tegenwoordig doet Google aan NLP: Natural Language Processing. Gewoon lekker natuurlijk schrijven dus, zou je denken. Kun je doen. Of je denkt er even iets langer over na.
>> On-page SEO for Natural Language Processing (NLP) - Briggsby
Mik jij ook op een plek in de videocarrousel bovenaan de SERP? Think twice, want het kan een boel ellende opleveren. Het kost je namelijk een zoekresultaat op diezelfde SERP. En eenmaal ingestapt kom je ook niet meer zo snel uit die draaimolen. Lees en huiver…
>> Trapped In Google’s New Video Carousels – A Dangerous SERP Feature For Some Ecommerce Retailers [Case Study]
In de nieuwsbrief van vorige week vond je al 5 dikke slidedecks van de afgelopen MozCon. Wellicht heb je hier en daar ook al wat round-up artikelen gelezen. Maar wat er aan de lunchtafels door SEO’s onderling wordt besproken, dat heb je vast nog niet gehoord. Even meeluisteren dan maar…
>> A Tale of Two Lunch Tables at MozCon 2018
Het eerste wat ik doe bij nieuwe klanten? Proberen in te schatten hoeveel ze zelf eigenlijk van SEO snappen en wat ze er al aan doen. Dat geeft namelijk een mooi beeld van het speelveld waarin ik mijn werk doe. Niet om ze zelf aan het werk te zetten, maar wel om duidelijk te krijgen welke stappen er eerst gezet moeten worden en welke doelen realistisch zijn. Kijk na het lezen van dit artikel nog maar eens naar je eigen organisatie of klanten.
>> How to Diagnose Your SEO Client's Search Maturity
Martijn Koetsier werkt als freelance SEO Copywriter onder de naam Textualize en is bij SRM actief als docent, coach en examinator. Martijn ontwikkelde voor SRM o.a. de populaire cursus SEO & Copywriting.
In de intensieve training SEO & Copywriting leer je de basis van SEO, de ranking factors van Google en het uitvoeren van zoekwoordanalyses. Vervolgens benut je deze kennis om met overtuigende teksten je klanten te verleiden met meer verkeer naar je website én een hogere conversie tot gevolg.