Waarom jezelf blijven ontwikkelen zo belangrijk is

Selecteer een thema

Selecteer een thema

Waarom jezelf blijven ontwikkelen zo belangrijk is

Ga in 2020 écht met je ambities aan de slag

Je hebt het ongetwijfeld al heel vaak gehoord: je moet jezelf altijd blijven ontwikkelen. Maar waarom kun je echt niet zonder? En waar moet je beginnen?

Reden 1: stilstand is achteruitgang

Het marketing- en communicatievakgebied is altijd in beweging. Wat je op school hebt geleerd, blijft waarschijnlijk niet je hele carrière lang gelden. Bovendien komen er steeds meer nieuwe methodes bij die je kunt gebruiken om je werk beter of slimmer te doen. Wie zich niet ontwikkelt, loopt dus achter de feiten aan.

Reden 2: je komt sneller in aanmerking voor een loonsverhoging of promotie

De tijd dat je hogerop kon komen door gewoon stug door te gaan met hetzelfde doen, ligt achter ons. Tegenwoordig kijkt je leidinggevende steeds meer naar wat je daadwerkelijk bijdraagt. Door jezelf te ontwikkelen vergroot je jouw kennis, kunde en daadkracht. Dit maakt jou uitermate geschikt voor een loonsverhoging of voor functies met meer verantwoordelijkheid. Bovendien val je op wanneer je actief aangaat achter ontwikkelmogelijkheden zoals het opzetten van nieuwe projecten of het volgen van een opleiding. Hierdoor krijg jij ook eerder nieuwe kansen aangeboden.

Reden 3: je blijft gelukkig

Een mens is niet gemaakt om zijn hele leven precies hetzelfde te doen. We krijgen energie wanneer we nieuwe dingen leren, nieuwe gebeurtenissen meemaken en uit onze comfortzone komen. Ook al lijken dit soort dingen in de eerste instantie vooral moeite te kosten, op lange termijn leveren ze meer bevrediging op dan leven en werken op automatische piloot. Dit wordt alleen maar belangrijker naarmate we langer moeten doorwerken.

Verbreden of verdiepen?

Jezelf professioneel ontwikkelen kan op vele manieren. Waarschijnlijk heb je zelf wel een idee wat je zou willen leren, of welke kant je op zou willen. Wil je bijvoorbeeld verdiepen in iets waar je al veel kennis van hebt? Of wil je iets nieuws leren om toe te passen in je werk?
 
Bij SRM heb je de keuze uit verschillende opleidingen waarmee je je kennis kunt verdiepen of verbreden. Volg bijvoorbeeld een NIMA-opleiding die aansluit bij de kennis en ervaring die je op dit moment hebt. Of ga voor je Masteropleiding. Nog maar net begonnen in de marketing of communicatie, of heb je al wel ervaring maar nog geen diploma? Volg dan een vakopleiding of HBO-opleiding, of begin klein met een training.
 
Wil je bijvoorbeeld jouw kennis van NIMA B opfrissen of je voorbereiden op NIMA C? Dan sluit de opleiding Marketing B Essentials echt aan bij jouw doelen. Ben jij een ervaren communicatieadviseur die naar de top van het vakgebied wil? Volg dan SRM Senior Communicatie-adviseur C. Werk jij op hoog niveau aan vraagstukken rondom merkmanagement en marketingcommunicatie? Dan is SRM Executive Master Brandmanagement C misschien wel wat voor jou.
 
Liever verbreden? Leer dan iets nieuws wat wél te maken heeft met je vakgebied. Ben jij bijvoorbeeld online marketeer, verbeter dan je kennis over merken met de training Branding en Positionering. Of leer als communicatieprofessional in de training Crisiscommunicatie wat je moet doen als er zich een crisis voordoet.
 
Dit is slechts een greep uit ons aanbod: bekijk snel al onze opleidingen en trainingen en kies de opleiding of training waarmee jij jezelf gaat ontwikkelen.

Start het nieuwe jaar goed

Wil jij in 2020 jezelf verder ontwikkelen? Schrijf je dan in voor een training of opleiding bij SRM. Bekijk ons opleidingsaanbod op onze website. Heb je nog vragen, of wil je sparren over je keuze? Bel dan onze opleidingsadviseurs op 020 - 5 126 501 of stel je vraag online. Zij geven je graag advies.