NIMA Marketing Opleidingen

NIMA is hét Nederlands Instituut voor Marketing. De beroepsvereniging voor marketing professionals in Nederland. Hoeveel ervaring je ook hebt: een NIMA...

Lees meer.

NIMA is hét Nederlands Instituut voor Marketing. De beroepsvereniging voor marketing professionals in Nederland. Hoeveel ervaring je ook hebt: een NIMA marketing opleiding helpt jou bij het zetten van de eerste, tweede of derde stap in jouw marketing carrière door het bieden van Europees erkende opleidingen op niveau A, B en C....

Lees meer.

NIMA is hét Nederlands Instituut voor Marketing. De beroepsvereniging voor marketing professionals in Nederland. Hoeveel ervaring je ook hebt: een NIMA marketing opleiding helpt jou bij het zetten van de eerste, tweede of derde stap in jouw marketing carrière door het bieden van Europees erkende opleidingen op niveau A, B en C....

Lees meer.
  • Hoogste slagingspercentages
  • Wij zijn de oprichters van het NIMA
  • Best beoordeelde trainers

NIMA Marketing Opleidingen: 9 trainingen of opleidingen

Alle filters
Niveau
Vakgebied
Startmoment
Opleidingsvorm/ leslocatie
Duur
Filters

Executive Programma C, D (Post-)Master (1)

Praktijkopleiding A, B (HBO niveau) (4)

Training (1)

HBO Programma (2)

Masteropleiding (1)

NIMA is hét Nederlands Instituut voor Marketing. De beroepsvereniging voor marketing professionals in Nederland. Hoeveel ervaring je ook hebt: een NIMA marketing opleiding helpt jou bij het zetten van de eerste, tweede of derde stap in jouw marketing carrière door het bieden van Europees erkende opleidingen op niveau A, B en C. Een NIMA-diploma wordt breed gewaardeerd binnen het marketingvak en helpt jou verder in je carrière. Bekijk hieronder het aanbod NIMA-opleidingen bij SRM om te zien welke opleiding bij jou past.

Leer de basis van het vak met NIMA A Marketing

Ben je een beginnend marketeer en wil je de basis leren van het marketingvak? Dan past NIMA A Marketing goed bij jou. In de NIMA A Marketing opleiding word je door middel van 2 modules (Marketing A1 en A2) voorbereid op het NIMA A Marketing examen. Na het succesvol afronden van NIMA A Marketing heb je goed inzicht gekregen in de belangrijkste aspecten van (online) marketing en ben je klaargestoomd om jouw geleerde kennis toe te passen in de praktijk.

Het zetten van een vervolgstap in B2C marketing met NIMA B Consumentenmarketing

Het opstellen van een gedegen marketingplan- of strategie vereist kennis en ervaring over de markt en doelgroep. Houd jij je al enkele jaren bezig met B2C marketing en wil jij een vervolgstap zetten? In de opleiding NIMA B Consumentenmarketing staan thema’s als ondernemingsstrategieën, klantonderzoeken en marktkansen centraal. Er wordt aandacht besteed aan het vertalen van een strategisch beleid naar een operationeel marketingplan. Waarbij de trends in B2C-marketing uitgebreid worden besproken. Na het behalen van het diploma NIMA B Marketing via SRM mag je een jaar lang gratis de internationale erkende marketing titel Senior Marketing Professional (SMP) achter je naam voeren.

Ontwikkel jouw B2B marketingkennis met NIMA B Business Marketing

Houd jij je als marketeer voornamelijk bezig met de benadering van klanten en prospects en vind je het waardevol om jouw B2B marketing kennis te ontwikkelen? Dan sluit NIMA B Business Marketing aan op jouw ervaring. In deze opleiding leer jij hoe je de eigen organisatie, markt en doelgroepen analyseert. En vanuit analyse de vertaalslag maakt naar een operationeel marketingplan, waarin de trends en ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing zijn meegenomen. Met het afronden van NIMA B Business Marketing versterk jij jouw positie als B2B marketeer binnen de eigen organisatie én in de markt.

Haal het ultieme vakdiploma voor de strategisch marketeer met NIMA C

Ben jij binnen je functie nauw betrokken bij het bepalen van het commerciële beleid van jouw organisatie en wil je beschikken over de vaardigheden om strategische vraagstukken te vertalen naar een gedegen marketingstrategie of operationeel marketingplan? Met NIMA C ontwikkel jij jezelf op strategisch niveau op het gebied van marketing. Je leert hoe je de interne en externe omgeving van de organisatie analyseert en er verbeterpunten uithaalt voor een te volgen marketingstrategie of merkpositionering. Met als doel om na het afronden van NIMA C als strategisch marketeer mee te kunnen beslissen over beleid. Voor het volgen van NIMA C gelden geen specifieke toelatingseisen. Wel wordt er verwacht dat je ruime ervaring hebt binnen het marketing vakgebied.