Contentmarketing (Subsidie NL leert door)

2 dagen - Voeg waarde toe bij je klant met relevante content

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

De consument heeft een weerstand tegen reclame opgebouwd. Tegenwoordig bereik je je doelgroep beter met content, daar gaan klanten zelfs actief naar op zoek. Hoe gaat je organisatie met deze verandering om? In de training Contentmarketing (Subsidie NL leert door) krijg je de handvatten aangereikt voor een succesvolle contentmarketingstrategie. Je leert heldere, leesbare en effectieve content creëren en deze op het juiste moment op het juiste platform plaatsen. Zo trek je voortaan de klant naar jou toe.

Wat ga je leren

  • Je kunt praktisch en concreet met contentmarketing aan de slag
  • Je integreert contentmarketing in je huidige marketingstrategie
  • Jouw contentmarketing past bij het verhaal en (social-media)beleid van de organisatie
  • Je weet voor je doelgroep relevante content te laten ontwikkelen

Voor wie

Je wilt in je werk contentmarketing inzetten binnen de mediamix. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatiemedewerker, copywriter, webredacteur of contentmanager.

Subsidie NL leert door

Contentmarketing (Subsidie NL leert door) is onderdeel van de subsidieregeling NL leert door. Hiermee kun je je gratis ontwikkelen om je positie op de arbeidsmarkt te versterken. Voor je inschrijving hebben we wel wat persoonlijke gegevens van je nodig, zoals een kopie van je identiteitsbewijs en een ondertekende toestemmingsverklaring. Kijk voor alle voorwaarden op Nederland leert door.

Deze opleiding met subsidie is beschikbaar voor volwassenen tussen de 18 jaar en pensioengerechtigde leeftijd die in loondienst, flexwerker, zelfstandig ondernemer of werkzoekend zijn. Voltijdstudenten komen niet voor deze regeling in aanmerking.

Programma

De training is sterk praktijkgericht opgezet. Onder begeleiding van enthousiaste trainers ga je aan de slag met het creëren van relevante content, die ondersteunend is aan de marketingstrategie van je organisatie. Hierbij houd je rekening met de trends op het gebied van contentmarketing. Je gebruikt storytelling om het verhaal van je organisatie te laten leven bij de doelgroep. Door naar andermans materiaal te kijken word je je bewust van de effecten die content kan hebben op de lezer en hoe kanaalkeuze en tone of voice het verschil kunnen maken tussen een geslaagde en niet-geslaagde marketinguiting. Met deze kennis kun je de opdrachten succesvol uitvoeren en nieuwe inzichten direct toepassen in je werk. Tijdens de training heb je toegang tot onze online leeromgeving. Hierin vind je alle relevante informatie die je nodig hebt. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en docent.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij jezelf sterk ontwikkelt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Contentmarketing' van SRM.

Programma

In deze training ontwikkel je de contentstrategie voor je organisatie. Je legt KPI's vast en kiest hoe je content wel en niet wilt inzetten. Tijdens de training wordt veel gebruikgemaakt van voorbeelden van contentuitingen. Samen met je docent en medestudenten ontdek je waarom de ene contentuiting viral gaat en de andere onopgemerkt blijft. Na de training doe je al meteen voordeel met deze kennis in je eigen organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Trends in contentmarketing

  • Waarom contentmarketing voor jouw organisatie?
  • Vormen van contentmarketing: wat werkt wel en niet?
  • Voorbeelden van succesvolle contentmarketing

Contentmarketingstrategie

  • Ontwikkelen van je contentmarketingstrategie
  • Bepalen en meten van KPI’s en doelen
  • Kanaalkeuze
  • Storytelling: wat is het verhaal van jouw organisatie?

Contentmarketingcampagnes: de uitvoering

  • Redactionele formats en contentcriteria bepalen
  • Draagvlak verkrijgen in de organisatie
  • Tone of voice passend bij je organisatie en doelgroep
  • Content optimaliseren voor social media en SEO
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

De training Contentmarketing (Subsidie NL leert door) duurt 2 dagen.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 432,21
Studiemateriaal
€ 62,19
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 494,40
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Contentmarketing (Subsidie NL leert door)

Contentmarketing (Subsidie NL leert door)

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.