SRM A: Online Marketeer - Kort en intensief

6 maanden - Versneld omscholen naar online marketeer

Duur:

6 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Met deze versnelde opleiding leg jij hét fundament voor je verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met de online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze verkorte opleiding opdoet, kun je een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. Bovendien pas je wat je leert toe binnen je eigen werkomgeving, zo merk je direct resultaat. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingprofessionals. Deze zeer intensieve opleiding van SRM is al door vele mensen gevolgd. We hebben uit alle ervaringen het programma verder aangescherpt en verbeterd. Met deze opleiding school je je om tot Online Marketeer A waar momenteel veel vraag naar is in de markt.

Wat ga je leren

  • Je hebt een duidelijk overzicht van het gehele online ecosysteem
  • Je hebt inzicht in de valkuilen en kansen van Google Analytics
  • Je kunt inzichten vormen op basis van data en kunt daar acties aan koppelen
  • Je kunt de brede impact van gebruiksvriendelijkheid doorgronden
  • Je weet waar zoekmachinemarketing echt om draait, ongeacht of het om betaald of organisch zoekverkeer gaat
  • Je kunt met e-mail focussen op conversie in plaats van open ratio
  • Je weet hoe je zelfs nu nog de vruchten van social media kunt plukken
  • Je kunt contentmarketing gestructureerd en doelgericht inzetten
  • Je kent de verschillende soorten advertising en toepassingen hiervan

Voor wie

Deze training is bedoeld voor mensen met interesse in online marketing die zich in een korte periode willen laten (om)scholen tot online marketeer. Mensen met een commerciële achtergrond of een achtergrond in ICT en veel tijd om in een korte periode dit intensieve opleidingsprogramma te volgen.

Programma

Tijdens deze versnelde opleiding raak je bekend met de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online advertising. Je gaat aan de slag met verschillende online mediakanalen en verdiept je in hun functionaliteiten. Je leert hoe je bezoekers aan je pagina kunt binden en meer conversies stimuleert. Daarbij verdiep je je in de organische vindbaarheid en leer je wat social media daaraan kan bijdragen. Kortom, je leert in een kort en intensief programma alle vaardigheden om online mediakanalen effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Vervolg

Wil je na SRM A Online Marketeer nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM B Online Marketeer
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Tijdens deze korte, intenstieve opleiding raak je bekend met alle online marketingkanalen. Je verdiept je in de verschillende functionaliteiten en leert de vaardigheden om online marketing effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Customer Journey - Kort & intensief

(2 bijeenkomsten)

  • Wat is customer journey?
  • Customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Funneloptimalisatie
  • Touchpoints en kanalen
  • Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
  • Nieuwe klantprocessen bedenken
  • Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
  • Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie

Google Ads - Kort & intensief

(2 bijeenkomsten)

  • Google Ads
  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetten en biedingen
  • Aan de slag met Google Ads
  • Campagnes opzetten
  • De juiste zoekwoorden selecteren
  • Maken van effectieve advertenties
  • Targeting van de juiste doelgroep
  • Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO) - Kort & intensief

(2 bijeenkomsten)

  • Zoekmachinemarketing
  • Wat is zoekmachinemarketing?
  • Betaalde en/of organische vindbaarheid?
  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Ontwikkelingen van de SERP
  • SEO-score eigen site
  • Zoekwoorden kiezen
  • Zoekwoordenstrategieën
  • Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
  • SEO page scan tools
  • Interne links en navigatiestructuur
  • De invloed van JavaScript op indexering
  • Indexatie verbeteren
  • Checklist indexatiecomponenten
  • Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
  • Linkbuilding
  • SEO versus UX
  • Techniek
  • Onmogelijke URL’s bij dynamische websites
  • Onzichtbare menu’s
  • Contentmanagementsystemen
  • Spam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • SEO monitoring

Online Advertising - Kort & intensief

(4 bijeenkomsten)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Resultaat van online advertising
  • Hoe meet je online advertising?
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving
  • Datagebruik en codes

Social Media Advertising - Kort & intensief

(2 bijeenkomsten)

  • Social media advertising
  • Social media (advertising) strategie
  • Advertentiemogelijkheden per kanaal
  • Targets, KPI's en benchmarks
  • Doelgroepen en doelstellingen social advertising
  • Online tekst, graphics en video
  • Toepassing in de praktijk
  • Advertentiecopy en A/B-testen
  • Landelijk en regionale targeting
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Optimalisatie van campagnes
  • Campagnetypes

E-mailmarketing - Kort & intensief

(2 bijeenkomsten)

  • Uitgangspunten e-mailmarketing
  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Tech en tools voor e-mailmarketing
  • E-maildatabasemanagement
  • Privacywetgeving rondom opt-in en opt-out
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • E-mailcampagnes
  • Concept en creatie
  • Opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
  • A/B-testing e-mailcampagnes
  • Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes

Conversieoptimalisatie (CRO) - Kort & intensief

(4 bijeenkomsten)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegerichte teksten beoordelen
  • Je conversieratio meten en analyseren
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • Belangrijke KPI's
  • A/B- en multivariate testen
  • Psychologische principes van usability
  • CRO-piramide
  • Expertreviews en usabilityonderzoek
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik

Google Analytics - Kort & intensief

(4 bijeenkomsten)

  • Inrichten Analytics
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Account, Property en Weergave
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Werken met standaardrapportages
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

    Integrale eindopdracht

    (2 bijeenkomsten van 3 uur)
    Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

    Examen en diploma

    Na afloop ontvang je het certificaat 'SRM A Online Marketeer'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.865,-
Studiemateriaal
€ 180,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 312,50
Locatiekosten
€ 368,75
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.951,25
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM A: Online Marketeer - Kort en intensief

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

6 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 4.951,25

SRM A: Online Marketeer - Kort en intensief

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.