Schrijven voor Social Media (Subsidie NL leert door)

2 dagen - Raak de juiste snaar bij je social-mediapubliek

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Een account op bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook is zo aangemaakt. Maar dan? Is het voor je organisatie duidelijk waarom, hoe en voor wie je social media gebruikt? En wat komt er kijken bij het schrijven voor deze populaire kanalen? Het plaatsen van korte en bondige content die binnen enkele seconden de kern raakt en je achterban prikkelt, is lastiger dan het lijkt. Deze praktische 2-daagse training geeft je de handvatten om effectief social media in te zetten door een nieuwe manier van schrijven.

Wat ga je leren

  • Je beheerst de verschillende schrijftechnieken voor social media
  • Je weet waaraan een tekst moet voldoen voor social media
  • Je kent de do’s en don’ts van social media
  • Je content krijgt meer interactie op social media

Voor wie

Deze training is zeer interessant voor een brede doelgroep die te maken heeft met online communicatie via social media: (web)redacteuren, contentspecialisten, journalisten, social-media-adviseurs, webcaremedewerkers, KCC-medewerkers, directeuren, beleidsmedewerkers, secretaresses, zzp’ers enzovoort.

Subsidie NL leert door

Schrijven voor Social Media (Subsidie NL leert door) is onderdeel van de subsidieregeling NL leert door. Hiermee kun je je gratis ontwikkelen om je positie op de arbeidsmarkt te versterken. Voor je inschrijving hebben we wel wat persoonlijke gegevens van je nodig, zoals een kopie van je identiteitsbewijs en een ondertekende toestemmingsverklaring. Kijk voor alle voorwaarden op Nederland leert door.

Deze opleiding met subsidie is beschikbaar voor volwassenen tussen de 18 jaar en pensioengerechtigde leeftijd die in loondienst, flexwerker, zelfstandig ondernemer of werkzoekend zijn. Voltijdstudenten komen niet voor deze regeling in aanmerking.

Programma

Hoe kun je beter worden in het schrijven voor social media dan daarmee te oefenen? Een ervaren trainer geeft je de tips en aanwijzingen die je daarvoor nodig hebt. In deze training word je dus zeker bijgepraat over alle facetten van social media, maar het doen staat centraal. Schrijven! Je trainer kijkt over je schouder mee en je kunt je teksten vergelijken met die van je medestudenten. Je schaaft aan je schrijftechniek, doet ideeën op voor het regelmatig plaatsen van content voor je eigen organisatie en brengt dat meteen in praktijk. In de training put je uit praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot onze online leeromgeving.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Schrijven voor Social Media' van SRM.

Programma

Met deze training ontwikkel je je in korte tijd tot social-media-expert. Je krijgt de tone of voice van je doelgroep goed in beeld en ontdekt waar je op moet letten op het gebied van tekst en beeld. Door het maken van een contentkalender zorg je ervoor dat je altijd actueel blijft.

In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Do’s en don’ts voor goede social posts op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram

  • Impact van de tone of voice
  • Tone of voice voor jouw doelgroep
  • Formeel of informeel/u of je
  • Humor op social media, kan dat?
  • Cialdini: verleidingsprincipes om mensen te activeren
  • Schrijfstijlen voor social media
  • 8 stijlmiddelen voor goede posts
  • Aansluiten bij de behoefte van de doelgroep

Het creëren van engagement

  • Content posten, reageren en engagen
  • Call-to-actions
  • Beeld en video op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram
  • Belang van algoritme
  • Content recyclen
  • Plaatsing van content inplannen
  • Contentkalender
  • Verschil tussen organische berichten en advertenties op social media
  • Resultaten meten en bijstellen
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

De training Schrijven voor Social Media (Subsidie NL leert door) duurt 2 dagen.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 432,21
Studiemateriaal
€ 62,19
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 494,40
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Schrijven voor Social Media (Subsidie NL leert door)

Schrijven voor Social Media (Subsidie NL leert door)

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.