Op Donderdag, 9 November, 2023, 16:31
Een crisis is een onverwachte gebeurtenis die een bedreiging vormt voor de reputatie, de continuïteit of het voortbestaan van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan een datalek, een productiefout, een ongeval of een schandaal. Hoe kun je als communicatieprofessional effectief omgaan met de media in zo’n situatie? Hoe kun je de schade beperken en het vertrouwen herstellen? In dit blog geven we je een aantal tips en adviezen om je crisiscommunicatie via social media te verbeteren.
Op Woensdag, 11 Oktober, 2023, 14:56
Interne communicatie vormt het kloppende hart van een succesvol bedrijf. Het is de ruggengraat van samenwerking, teamwerk en innovatie. Wanneer medewerkers effectief met elkaar kunnen communiceren, ontstaat er een sterk fundament voor groei en succes. In deze blogpost gaan we dieper in op het belang van effectieve interne communicatie en bekijken we hoe een bekend marketingvoorbeeld dit principe heeft omarmd.
Op Maandag, 4 September, 2023, 15:40
Op Woensdag, 16 Augustus, 2023, 08:51
Heb je je ooit afgevraagd wat schuilt achter de populariteit en het succes van een bedrijf? Waarom vergaren sommige merken fans en pleitbezorgers terwijl andere in de vergetelheid raken? Vandaag gaan we op expeditie in de wereld van merkcommunicatie. Onze queeste? Het onthullen van de raadsels achter geslaagde merkcommunicatie en het ontdekken van de schatten die jouw merk omvormen tot een verhaal van triomf.
Op Maandag, 3 Juli, 2023, 09:55
Veel marketing- en communicatieprofessionals volgen toch maar geen vakopleiding. Ze zouden wel willen, maar ze willen zich niet voor een aantal maanden committeren. Of ze vinden het te duur. Of beide. Toch is een vakopleiding altijd de investering waard. Wij geven je vijf goede redenen waarom.
Op Woensdag, 21 Juni, 2023, 10:24
Jos Govaart, oprichter van Coopr, helpt merken die een rol spelen in het dagelijks leven aan communicatieoplossingen die impact maken. Van adidas tot Coca Cola en LinkedIn. Daarnaast is hij een van de vakgenoten die deel uitmaken van de Raad van Advies van SRM. Hij vertelt over het belang van goede PR.
Op Woensdag, 22 Maart, 2023, 13:16
Er gebeurt veel in het communicatievak en er zijn zoveel mooie verhalen te vertellen. Daarom lanceren SRM Opleidingen & Babbage Company een gloednieuwe podcast: COMPOD, de communicatiepodcast. Elke derde dinsdag van de maand nemen Maarten Nijboer (Directeur SRM Opleidingen) en Monique van Vliet (Managing Partner Babbage Company) je mee in de wereld van communicatie, aan de hand van een thema en met een wisselende gast! De eerste aflevering is vanaf dinsdag 21 maart te beluisteren via onder andere de streamingsdienst Spotify.
Op Vrijdag, 29 Juli, 2022, 09:17
De overheid wil en moet meer uitleggen naar de burgers. Dialoog en transparantie worden steeds belangrijker. Vandaar dat SRM en Babbage Company twee nieuwe opleidingen hebben (door)ontwikkeld op het gebied van overheidscommunicatie. “De vraag van overheden naar communicatiespecialisten is enorm.” In gesprek met SRM-directeur Maarten Nijboer en Monique van Vliet, director business development en partner bij Babbage.
Op Vrijdag, 18 Maart, 2022, 13:57
Als leidinggevende in de marketing of communicatie, wil je natuurlijk ook trusted advisor zijn van de directie of Raad van Bestuur. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Topprofessionals worstelen vaak met hun rol in de boardroom. Dat kan én moet anders, vindt topdocent Karel Zwaan in de Kennis Break Boardroom dynamics.
Op Maandag, 20 December, 2021, 08:30
De overheid stimuleert een leven lang leren. En wat blijkt: we leren ook steeds meer. Ook binnen het marketing- en communicatievak. Een mooie ontwikkeling natuurlijk. Maar juist een wat langere vakopleiding levert je meer leerrendement op en vergroot je carrièrekansen aanzienlijk.
Op Woensdag, 1 December, 2021, 08:34
Op Woensdag, 17 November, 2021, 15:12
Veel marketing- en communicatieprofessionals volgen toch maar geen opleiding of training naast hun werk. Ze zouden wel willen, maar vinden het gewoon te duur. Niets is minder waar. Wij geven je 3 goede redenen waarom een opleiding toch altijd de investering waard is.
Op Maandag, 8 November, 2021, 11:02
Microsoft Edge, Safari, Firefox en vanaf volgend jaar ook Google Chrome: steeds meer browsers gaan het doen zonder third-party cookies. Reden voor paniek onder veel online marketeers, want zonder cookie-tracking zijn (potentiele) klanten veel moeilijker te herkennen. Toch betekent dit niet het einde online adverteren. Het post-cookie tijdperk kent zeker uitdagingen, maar biedt ook nieuwe kansen rondom first-party data, server-side tagging, data hubs en contextual advertising. Ben jij klaar om deze kansen te pakken?
Op Donderdag, 7 Oktober, 2021, 08:51
De invloed van marketing- en communicatieafdelingen neemt af. In de praktijk zien we dat steeds meer andere afdelingen taken overnemen van de professionals. Hierdoor werken we steeds meer uitvoerend en gespecialiseerd, in plaats van dat we een centrale rol spelen in de organisatie waarbij we actief de organisatiedoelen voor ogen hebben. Hoe komt dit? En wat is hiertegen te doen?
Op Donderdag, 17 Juni, 2021, 11:28