Merken bouwen in onzekere tijden

Als merkenbouwer heb je te maken met een veranderende maatschappij

Met een mogelijk recessie op komst en met zicht op alle uitdagingen die mensen vandaag de dag ervaren, mogen we spreken van onzekere en onvoorspelbare tijden. Wat betekent dat voor merken, marketing en communicatie? Aljan de Boer van TrendsActive neemt je in de Kennis Break mee. Hij duidt de huidige crises en het effect op consumentengedrag. Inflatie, polarisatie, onzekerheid. Wat doet dit met mensen en welke (nieuwe) behoefte ontstaan er? Dit alles op basis van diepgaand onderzoek naar sociaal-culturele trends legt hij uit hoe merken strategieën kunnen ontwikkelen die helpen te anticiperen op de toekomst en relevant te blijven.

Aljan is Head of Inspiration bij TrendsActive, een trend consultancy uit Utrecht dat sociaal-culturele trends om merken human-proof te maken. Daarnaast is Aljan Community Director bij het vooraanstaande Institute for Real Growth waar hij een community runt van 350 global CMO’s en was hij tien jaar lang bestuurslid van het Platform Innovatie in Marketing. 

Door: Aljan de Boer
Datum: 2 februari 2023
Tijd: 16.00 – 17.00

Meld je gratis aan

Heb je vragen over de Kennis Break? Of wil je graag sparren over een opleiding die bij jou past? Dan kun je bellen naar 020 - 211 15 54. Onze adviseurs staan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur klaar om al jouw vragen te beantwoorden.