Overweeg jij om je kennis en vaardigheden voor eens en altijd te fixeren op één hoog niveau, of als je je afvraagt of dat wel iets voor jou is. Als je al jaren met het idee rondloopt om een NIMA-opleiding te volgen of juist nét bezig bent om rond te kijken wat je zoal zou kúnnen leren over marketing, dan is dit een heel welbesteed uur.
Bij deze webinar zullen William van Vessem (docent Marketing bij SRM) en Luuk Ros (NIMA) je in één uur door de lesstof praten van misschien wel het meest bekende marketingdiploma van Nederland. Marketingopleidingen en zelfs marketingdiploma’s zijn er in soorten en maten: Een NIMA-diploma heeft vele voordelen. Waarom is dat zo en wat leer je dan? Dáárover gaan we het dit uur hebben.
Door: William van Vessem en Luuk Ros
Datum: 17 april 2024
Tijd: 12.00 – 13.00 uur
Marketingstrateeg, eigenaar van Wave Marketing Consultancy en werkt daarnaast sinds 1998 als marketingdocent NIMA A, NIMA B en NIMA C bij SRM.
Ik vind het geweldig om als ondernemer en marketingstrateeg leerzame marketingverhalen te vertellen. Ik ben die gepassioneerde marketingman die iedereen positief wil besmetten met het marketingvirus. En zo ben ik al bijna vier decennia NIMA-docent. In 1985 ben ik begonnen met het verzorgen van NIMA-opleidingen. Eerst alleen NIMA A en NIMA B en later, toen ik in 1998 ook bij SRM ben gestart, ook NIMA C. Met volle passie en enthousiasme begeleid en ondersteun ik studenten bij SRM-opleidingen met hun NIMA opleiding.
Aan de andere kant ben ik ook zeer actief in het bedrijfsleven en vind ik het een genot om mijn kennis toe te passen voor klanten in het werkveld. Ik adviseer klanten onder andere bij het maken van een strategisch en operationeel marketingplan, waarmee ze hun duurzaam concurrentievoordeel kunnen gaan realiseren.
Daarnaast leg ik nu met 2 mede-auteurs de laatste hand aan “De Complete Marketing Methode NIMA-A, -B,-C, een boek en een online omgeving volledig gericht op deze drie prachtige marketingopleidingen.
Last but not least vind ik het ook altijd weer inspirerend om tijdens seminars en symposia de aanwezigen mee te nemen in de laatste marketingontwikkelingen door een geanimeerd betoog te houden over een actueel marketingthema.
Manager Merk & Media bij Team NIMA
Binnen het Nederlands Instituut voor Marketing verantwoordelijk voor de het merkmanagement van NIMA, content - die we al dan niet in samenwerkingen met leden en derden publiceren - en verbindingsofficier richting pers en stakeholders. Was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/Debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts) en inmiddels dus bij de beroepsvereniging voor professionals in marketing.
Marketing-nerd. Professional Consumer. Verenigingsmens. Publicist. Houdt onbeschaamd van alles retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing. Bedenker van de NIMA Marketing Day.
Heb je vragen over de Kennis Break? Of wil je graag sparren over een opleiding die bij jou past? Dan kun je bellen naar 020 - 211 15 54. Onze adviseurs staan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur klaar om al jouw vragen te beantwoorden.