De opleiding

In de briefing legt de adverteerder vast welke boodschap hij aan de doelgroep wil overbrengen. Daarmee is de briefing een cruciale factor in het succes van het marketingcommunicatieplanningsproces. De briefing is immers het uitgangspunt voor de creatieve mensen van het communicatiebureau. Wanneer de briefing geen onderscheidende of relevante propositie bevat, is de kans groot dat de invulling van de campagne niet overeenkomt met de wensen van de adverteerder. Tijdens de eerste dag van de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen worden de verschillende onderdelen van een goede briefing behandeld. Tijdens de tweede dag komen de criteria aan de orde waarmee je creatieve voorstellen leert beoordelen.

Voor wie bedoeld

De training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen is bedoeld voor opdrachtgevers, voor product-, marketing- en communicatiemanagers en ook voor hun medewerkers die regelmatig briefings moeten schrijven en de creatieve uitwerking van de opdracht moeten beoordelen. Uiteraard is de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen ook geschikt voor medewerkers van reclamebureaus.

Direct rendement

Je:

  • kunt een briefing opstellen die richting geeft aan het creatieve werk en dienst doet bij de toetsing en terugkoppeling
  • professionaliseert verder als communicatiespecialist
  • kunt het briefingproces sturen vanuit de drie delen waaruit de briefing bestaat: marketing/beleids-, communicatie- en inhoudsbriefing
  • kunt interne en externe briefings duidelijk van elkaar onderscheiden
  • kunt creatieve voorstellen beoordelen, gebaseerd op een aantal criteria
  • kunt jouw oordeel over creatief werk steekhoudend beargumenteren

Jouw collega deelnemers

Jouw collega-deelnemers zijn onder andere werkzaam bij reclamebureaus en communicatiebureaus.

Docenten en trainers

De trainers worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied, en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria.

 

John van der Stam
Programmamanager bij SRM

Laat je gegevens achter en ontvang gratis een vrijblijvend adviesgesprek met onze programmamanager.

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF).

03-12-2018

Amsterdam

SRM
Maandaggroep

 

17-06-2019

Amsterdam

SRM
Maandaggroep

 

 

Literatuur

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen. Let op: de opleidingsprijs is exclusief btw.

Kosten

Opleidingskosten € 1.195,00
Opleidingsprijs € 1.195,00

 

Schrijf je direct in of reserveer alvast een plek

sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier